Wednesday, April 2, 2014

Santai Petang @ Blue Lagoon PD

As Salam,

Masih lagi sambung story weekend minggu terakhir cuti sekolah yang mmg unplanning..^_~..

Mana nak sangka dapat bersantai petang di Blue Lagoon, Port Dickson (30/03/2014), pergi balik hari. Mama mmg xde meminta² dekat Papa pun bawa kami berjalan, mmg Papa sendiri yang offer, smlmnya dia dah offer ke PD tp x jadi sbbnya kelas dia cancel, kali ni dia offer sekali lagi, org dah offer nak bawa berjalan xkn nak kata xnak..mestilah nak..hehe.

Tapi nak berjalan kena la berkorban sikit.  Ikutkan Mama no hal pun if Papa nak hantar kami dulu g lepak pantai or teluk kemang, Papa g je la kelas tp Mr. Papa kata 3.00ptg mcm awal sgt nak bawa anak² ke pantai dgn cuaca panas terik + Mr. Papa pun kejar masa nak masuk kelas. Kelas Mr. Papa start jam 3.00ptg dan berakhir jam 7mlm,  kami bertolak jam 2ptg dari rumah dan sampai Poly PD jam 3.15ptg. Jadinya kami berkorban la tunggu Mr. Papa abis 1 kelas jam 5ptg (2 jam tunggu dalam kereta), lepas tu jam 5ptg baru Mr. Papa hantar kami lepak pantai di Blue Lagoon PD dan Mr. Papa sambung g kelas semula jam 5 - 7mlm.

Perjalanan dari Poly PD ke Blue Lagoon ni 10 minit je. Anak² mmg la srnok dapat ke pantai tp pd masa yg sama nak Papa dia joint sekali, mula² tu masing² merengek la jgk bila bgtau Papanya masih ada satu kelas lagi, Mama je yg ada nak layan dan jaga diaorg tp bila dh laut depan mata, hilang sudah rengekan lebih² lg Zaquan, sekejap je dah dapat geng, Adik je yg lambat sikit nak panas..

Sedang elok la kami sampai, air pun sedang pasang, senang la nak mandi dan monitar anak² dan beg sekali. Blue Lagoon ni mmg antara tempet feberet kami sbbnya Atok n Nenek Zaquan n Ziqry kalau bermalam di PD pasti akan bermalam di Kondominium Tanjung Biru (Rumah Rehat DBKL). Sampaikan Zaquan n Ziqry pun dah kenal dah kita pernah duduk sini kan pastu ada hati nak mandi swimming pool kat situ (Kita x bermalam la sayang, kita dtg mandi laut je ye anak²).

Cantik air sedang pasang dan org pun ramai nak lepak² sambil mandi disini, xde la takut sgt Mama sendirian nak menjaga anak².

Mama x bawa plk pelampung anak², so sewa je la Pelampung sorang satu. (RM5 satu pelampung).

Adik time ni xde mood lg nak mandi laut, bila diajak Adik nak tunggu Papa, ape² je la Adik, jnji Adik duk diam x nangis.

Abg masa dalam kereta nangis nak ikut Papa, tp dh nampak laut, terus terjah..muka happy terus.., "Adik x nak mandi xpelah tp Abg nak mandi..hehe"

Skjp je pun Adik dapat bertahan kunun nak duduk tgk Abg mandi je, terus dia ajak Mama main pasir, dia kata biar Adik tanam Mama..huhu. time ni layan adik main pasir sambil mata duk memerhati Zaquan dan mulut asik membebel "Abg jgn mandi jauh² sgt"..

Abg dah dapat geng, Abg Zaquan ni mmg la jenis yang senang dan cepat dapat kawan.
Hahha..kelakar la tgk abg ni dia yg x tau malu ngendeng nak berkawan, buat² berenang kat kawan tu dan terus bertegur sapa dan berkawan.

Tgk la Abg dah dapat geng, srnok betul dia berkawan dan bermain, Adik plk baru ada mood nak turun laut, xpe la Mama temankan adik mandi.

Puas dah mandi laut, kita main pasir sama² ye Adik.

Hampir 2 jam kami bersantai petang dan mandi manda disini..sudah menghampiri senja..jom kita salin baju dulu, nak tunggu Papa dah melewati mlm plk nanti.

Sedang elok kami bersiap, Mr. Papa pun sampai, Abg Zaquan dah ngadu dgn Papa "Abg lapar", maunya x lapar, perut dia betul² beralaskan roti telur je pg tadi, tengahari xmo mkn excited nak berjalan la katakan, sedangkan Mama masak lauk feberet dia Sambal Tumis Udang dan sblm keluar Mama n Papa mmg dah makan dulu, tp boleh plk Mama x bawa bekal utk diaorang. Mr. Papa kata tahan skjp, Papa nak bawa kitaorang g makan dkt tempat yg selalu dia makan. Malam tu kami dinner terus di PD, ingatkan nak join Atok n Nenek g makan dkt Bagan Lalang, tp Zaquan pun dah kelaparan, silap² mau dia tido dalam kelaparan kalau kami nak ke Bagan Lalang. Ziqry mmg x dpt thn mata dah, dia tido otw nak ke tempat makan w/pun dlm 15 minit je perjalanan nak ke tempat makan tu. Kami makan dkt depan sikit dari PD Waterfront, Papa kata kalau nak makan dekat area teluk kemang tu susah nak parking n makanannya pun mahal sikit. Dekat tempat yang Papa nak bawa ni xde la mahal sgt harga makanannya.

Bismillah...Abg makan dulu ye..
Abgnye Menu Nasi Goreng Paprik

Air Choc. Ice Blanded utk Abg.
Melimpah ruah sbb guna gelas slim..hehe

Ini menu Mama n Papa..Nasi Putih berlaukkan Ikan Siakap Masak Taucu, Tomyam Putih, Kailan Ikan Masin dan Telur Bungkus. Air Buah Tembikai Dan Fresh Orange.

Alhamdullillah..kenyang dan licin. Total makan disini RM52. ok x harganya.., rasa mcm ok je.

Adik dah kepenatan sgt la ni, lena sgt dia tido.

OTW nak balik rumah kami tersangkut jgk dgn jammed, balik kami ikut highway LEKAS pun jammed, kami slmt sampai BBB jam 11 mlm, w/pun perut dan kenyang n mata dah ngantuk, Mama terlelap dalam kereta, tp Mr. Papa ajak jgk mengeteh.., kami mengeteh jgk la berdua..jam 12mlm sampai rumah, boleh plk dah sampai rumah mata plk x ngantuk, ye la dh kena teh kan, buat keje rumah dulu..kul 2pg br mata nak lelap..amik kaw..esok terlajak g keje sampaikan pagi tu Adik Ipar yg tolong kejutkan bangun pagi..huhu

Apepun kami enjoy dapat bersantai² di pantai..Tq Papa bawa kami berjalan..

Insyaallah esok dan lusa kami bercuti kesini lagi, kali ni tido hotel, ini penangan Zaquan n Ziqry nangis nak mandi swimming pool, sbnrnya ptg tu Mr. Papa dah terus check website hotel² murah bila ZZ nangis² nak tido hotel, tp Mama yg keberatan nak EL, tup² Isnin pagi Mr. Papa call amik je la cuti Khamis-Jumaat ni kita bawa ZZ g mandi kolam.."ok..SYMP" ..^_~..

Peringatan: Ini adalah blog peribadi....kisah sy dan keluarga sy..anda dilarang sama sekali untuk cuba copy² gambar² peribadi di dalam blog ini okey!!!

1. Assalamualaikum kak, wahh bestnya mandi PD... lama tak ke sini. hehehe.

1. Waalaikumussalam,

bab mandi manda ni mmg beshnya buat kami..hehe
      owh ye ke, kami ni PD antara tempat percutian wajib :)

2. waaaaa bestnya! lama dah kot x p pd

1. :))
      lepas ni ajak la Papa ZN g PD plk Nad, lg pun dekat n boleh terus terjah je..hehe

3. seklai ngan mama die mandi ek ....
    klu sy mmg tak la .. tgk je ..pantau je .. tak suka bdn bsh2 ....rasanye sekali pun sejak ade anak ...sy tak penah pun join depa mandi kolam atau laut ....kesian anak2 mak depa tak sporting hihihihi

1. Hihi, ye la sekali dgn Mama dia mandi, Mama dia pun sama suka aktiviti swimming sbb tu boleh joint anak² mandi sekali.

lorr ye ke, igtkan eima joint sekali

4. Tak puas mandi pantai tu Eija still nak mandi kat swimming pool pulak je. Tapi bila dah mandi, makan puas perut kenyang dlm kereta pun boleh lena kan:)

1. betul tu k.zakie, lg² lps swimming perut mmg terasa lapar je, lps makan mmg lena, x makan pun boleh lena sbb keletihan mandi..

5. bgs jugak yer zaquan ni jenis mudah mesra... murah sgtlah rm 52 tu berbaloi² sebab siakap sahaja biasanya rm38 kan... ni makan macam² lg.. plg kecur tgk air zaquan...

1. itulah yg k.eija perasan dia ni senang berkawan.

itulah mmg berbaloi2, hahaha..sbb nampak melimpah itu yg kecur tgk ek..

6. Dulu ada jugak mandi kat sini tp masa mandi tuh ada ular mati terapung trus naik..xbrni nk mandi...kdg kdg ade gak air pusar kat situ...

1. owh ye ke, seramnye kalau ada ular bagai, minta dijauhkan sbbnya kami kalau bercuti ke PD dan nak mandi di Pantai mmg terjah Blue Lagoon je jarang sgt mandi di teluk kemang sbb dekat sana lg ramai org kan.

owh ye ke air pusar sbb tu selalunya kalau mandi di laut x berani nak pergi jauh²..mmg kena lebih berhati² kan.