Klik2 My Heartbeat Yaa.. :)

Monday, June 24, 2013

Jerebu Oh Jerebu Cepat la Hilang

As Salam,

Owh nampknya Keadaan Jerebu yang melanda Malaysia kita dah semakin teruk kan, Muar Johor dah diisytiharkan darurat dengan bacaan IPU melebihi 500 ke atas iaitu paras bahaya,  negeri² yang berdekatan dgnnya jgk teruk dilanda jerubu. Sekolah² di KL dan Selangor juga telah diarahkan kan tutup pada hari ini.

Semalam ramai kawan² yg update status ttg keadaan jerubu dan sekolah² yg tutup, cuak jgk Mama nak hantar Zaquan n Ziqry ke Tadika n Taska hari ni, kot² tadika diorang pun tutup, kalau tutup alamatnya mmg kena bawa  ke opis la gamaknya. Tapi pagi td hantar, tadika n taska Zaquan n Ziqry beroperasi spt biasa, tp tgk mmg x ramai yg hantar anak ke tadika/taska hari ni..maybe ramai ibubapa diorang pun cuti sama..

Terasa betul kesan Jerebu kali ni, tekak Mama pun dah gatal je rasanye. Kalau ikutkan semalam dkt kawasan perumahan Mama di Seksyen 4 Tambahan, Bdr Baru Bangi xdelah teruk sgt keadaannya, tp hari ni bila g Keje keadaan di Putrajaya mmg terasa jerebu dia..kabus menyelebungi..bkn di luar je sampai ke dalam opis kesannya..bau asap dah merebak ke dalam opis..sesak nafas rasanye..

beginilah keadaannya diluar bangunan opis Mama di presint 2, Putrajaya.
Pandangan dari atas tingkat 6
Jambatan pun kabur2 je nampknye..


hari ni kena la ber musk..


Sama² la kita mohon perlindungan agar negera kita pulih seperti sedia kala, minta dijauhkan daripada malapetaka dan diberikan kesihatan yang baik hendaknya..AMIN.

Peringatan: Ini adalah blog peribadi....kisah sy dan keluarga sy..anda dilarang sama sekali untuk cuba copy2 gmbar2 peribadi di dalam blog ini okey!!!

8 comments:

  1. teruk kan jerebu..kt melaka hari ni dah ok ckit,,mgkn esok bdk2 dah stst sekolah blk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah teruk rasanye..
      owh ye ke, hopefully semakin ok la keadaannya kan..

      Delete
  2. samalah dah pakai mask kat dalam opis jugak, tadika anak sy dah tutup huhuhuhu.. sehingga diberitahu akan dibuka semula...

    ReplyDelete
    Replies
    1. siyes mmg terasa betul kesan jerebu tu dh masuk sampai ke dalam opis, x thn bau dia sesak nafas dibuatnya, pakai musk pun masih lg berbau asap yg kuat..

      owh ye ke, amir duduk dgn siapa, ikut ibu dia g opis ke..?

      Delete
  3. sekarang ni mask sumer di jual mahal..... sebab jadi permintaan tinggi....

    Sumijelly.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh ye ke,
      mask yg ada ni pun subsidi daripada opis..hihi

      Delete
  4. Take care kak!
    Sama2 kita berdoa moga jerebu cepat berlalu pegi

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq nad :)
      yup betul tu, cepat lah pergi..risau menambah masalah kesihatan kpd kita semua..

      Delete

♥Terima Kasih Sudi Baca &Komen Di Blog Sweetmama♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails