Klik2 My Heartbeat Yaa.. :)

Wednesday, July 10, 2013

Selamat Menunaikan Ibadah Puasa

As Salam,


Jom sama² menghayati liri lagu nasyid dari kumpulan Hijjaz - Ramadhan Bulan Berkat.
Moga kita sama² dapat menambah amal dan pahala di bulan yang penuh berkat ini..

Bulan Ramadhan bulan yang berkat
Bulan rahmat dan bulan utama
Pahala digandakan, doa diterima
Bulan Lailatul Qadar yang istimewa

Isilah bulan ini, banyakkan amalan
Beribadah malam, siang berpuasa
Banyakkanlah sedekah jgn dikira
Moga ia menjadi penebus dosa
Membaca Al-Quran jgn dilupakan
Zikir dan Tasbih elok disertakan
Meriahkan Ramadhan dengan bermacam cara
Agar Ramadhan tidak sia-sia

Hindarkanlah dosa di setiap anggota
Kalau boleh dosa hati jua
Kerna dosa itu merosakkan pahala
Agar kita tidak mensiakan Ramadhan
Isilah Ramadhan dgn sebaiknya
Kerna ia datang setahun sekali
Tahun hadapan belum tentu jumpa
Kerna kita mati bila-bila masa


p/s: seperti biasa setiap kali  kedatangan bulan ramadhan di opis kami ni ada tadarus al-quran, nasib ada aktiviti sebegini di opis...dirumah x berkesempatan, cuba jgk baca tp x pernah khatam..ermmm..kena la berubah untuk tahun ni kan..jgn asik ckp x sempat je ye EijaZaquanZiqry.

Peringatan: Ini adalah blog peribadi....kisah sy dan keluarga sy..anda dilarang sama sekali untuk cuba copy2 gmbar2 peribadi di dalam blog ini okey!!!

11 comments:

  1. salam Eija...Slmt menyambut Bulan Ramadhan Al-Mubarak & Slmt Berpuasa ya.

    p/s:K.atie ada menjual kuih btg buruk & mini popia..jom singgh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih k.atie
      slmt berpuasa jgk buat k.atie..

      ok nanti eija dtg singgah..

      Delete
  2. salam kak eija, selamat berpuasa ... bgs kan ada aktiviti tadarus ni.. jd masa tu terisilah masa ramadhan ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam yana,
      terima kasih, sama la slmt berpuasa jg buat yana,

      yup betul aktiviti berfaedah untuk kita..

      Delete
  3. Replies
    1. tq..slmt berpuasa jgk buat ko n family..

      Delete
  4. Replies
    1. tq eima, slmt berpuasa jgk buat eima, fahim puasa x?, sedeynye hari ni kami terlepas waktu sahur pdhal beriye dah tau k.eija masak menu utk bersahur mlm smlm..:(

      Delete
  5. salam ramadhan juga buat eija sekeluarga.

    seronok kalau kat ofis ada tadarus. izan pun entah dah berapa tahun ni berazam nak khatam tak tak juga khatam...

    ReplyDelete

♥Terima Kasih Sudi Baca &Komen Di Blog Sweetmama♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails