Sunday, August 30, 2015

Aidilfitri 2015 | Sekolah Ganti dan Jamuan Raya Sekolah Abg

Assalammualaikum,

Pada 8 Ogos 2015 (Sabtu), Sekolah tempat my son belajar iaitu Sekolah Keb Putrajaya Presint 18(2) telah mengadakan sekolah ganti dan kebetulan sekolah ganti di bulan syawal makanya turut diadakan Sambutan hari raya sekolah. 

Jadinya semangat jugak la budak² nak datang ke sekolah w/pun hari Sabtu sbb ada sambutan hari raya..ini kira time nak seronok² dgn kawan² la kan...,  malahan Ibu bapa kepada semua murid² turut dijemput sama untuk memeriahkan sambutan hai raya.


pada hari berkenaan juga Ibu Bapa digalakkan untuk membawa potluck. Ini menu potluck Mama untuk Abg Zaquan bawa ke sekolah. Menu request dari Zaquan sendiri..Makaroni Beef Bolognice dan Puding Oreo Milo.


Abg Zaquan sudah segak untuk ke sekolah w/pun baru patah gigi yg kedua pada malam sebelum hari sambutan hari raya sekolah. Cikgu ada bagitahu pada hari sambutan hari raya nanti ada pertandingan baju tercantik..itu yang dia sibuk ingatkan Mama, 'Cikgu suruh pakai baju raya lengkap bersamping dan bersongkok'. Memang meriah la semua bdk² sekolah bergaya/melaram dgn baju raya memasing. Saingan sengit ramai sgt yg kacak/cantik bergaya dengan baju raya yg sememangnya cantik² belaka.


Sementara menunggu jam 9.30 pagi untuk sama² memeriahkan sambutan hari raya sekolah Abg, , kami dah siap breakfast pun..sempat lagi selfie² dgn Adik Ziqry, Adik Ziqry pun xmo kalah, mana boleh tgk Abg pakai baju raya, dia pun nak berbaju melayu raya jgk..nasib la mmg keluarga pun sama dijemput utk majlis sambutan hari raya ni..


Time ni bdk² sekolah duduk mengikut kelas masing², Ibu Bapa plk duduk di kerusi hadapan tempat jemputan tetamu. 

See..Adik mmg nak berkepit dgn Abg dia je.., xmo pun dia duduk dgn Mama n Papa kat depan..., terpaksalah Abg dia melayan kerenah Adik dia yg satu ni..,join dgn kawan² sekelas dia.  Mama pun dh teragak nasib baik prepare 2 pinggan dan 2 cawan sbb Cikgu dah pesan time majlis ni nanti bawa pinggan dan cawan sendiri daripada rumah.

mcm² peel, boleh plk Abg Zaquan bertukar samping ngan kawan dia 




Amboi happy Abg Zaquan bersama kawan² sekelas dia..




Yeah..makan time..
Pergh...meriah giler potluck raya dia...sepanjang² meja penuh dgn pelbagai menu..



Selesai makan..murid² dibenarkan balik awal..jadinya kami pun lepas selesai makan mmg terus balik je..

p/s : Salam Kemerdekaan buat semua, cuti 3 hari kami x kemana pun, mr. papa ada kelas..huhu..., jdnya amik kesempatan update blog la time cuti² ni..^_^..

Peringatan: Ini adalah blog peribadi....kisah sy dan keluarga sy..anda dilarang sama sekali untuk cuba copy² gambar² peribadi di dalam blog ini okey!!!

3 comments:

♥Terima Kasih Sudi Baca & Komen Di Blog Sweetmama♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails