Monday, September 23, 2013

Family Trip Holiday Jakarta Bandung 2013 | Day 1 ~ Lunch, Dinner Dan Akhirnya Sampai ke Hotel (Asoka Hotel Bandung)

As Salam,

Sambung N3 Holiday Jakarta Bandung, aduihai masih lagi story day 1..panjang lg perjalanan ni..huk..huk..

Daripada  Taman Safari Indonesia perjalanan diteruskan melalui puncak menuju ke Bandung. Jalan ke Puncak ni ala² jalan nak ke Cameron Highland, atas bukit, cuacanye pun terasa sejuk n sepanjang perjalanan kiri dan kanan akan nampak ladang teh.

Ladang teh di puncak

Masa untuk makan tengahari, perut mmg dh lapar pun, iyelah betul² isi perut pagi sblm naik flight, dlm flight mama x beli makanan pun, Mr. Papa je yg order sandwish. dah la perjalanan jauh lagi ni nak sampai ke Bandung, time lunch kami ni pun dh lewat sgt dh sbnrnya, kami sampai tempat makan kul 3 lebih dah..kami ikut je pemandu bawa kami makan di Rumah Makan Bumi AKi.

Lunch dulu disini..,Rumah Makan Bumi Aki

Mau makan ape kita ni, tengok² menu akhirnya pilih menu yg paling senang, Ayam Penyet la..(semua pun order ayam penyet)
Time ni mmg x dinafikan Mama mmg teringin nak makan Nasi Ayam Penyet from Indonesia..hehe
(tp masuk hari ke-2 dan seterusnya asik makan ayam penyet je sampai siyess jemu giler... )

Muka lapar ni..

Yezza...menu dah sampai..
Sedap sampai kelicinan pinggan masing²..hehe

Di Indonesia ni x rugi kalau order air jus, sbb jusnya mmg pure n terasa buahnya byk..
time ni Mama order Mango juice, sedap sgt.
 Green tea tu plk mmg dia dh kira dlm 1 set Ayam Penyet tu..

Pic kami bertiga ..^_^..
ehh mana Abg Zaquan, Abg biasalah naik je Bus mesti tido, dia tido time ni dgn kakak..
so kami bungkuskan je dia Nasi Ayam Penyet 1..

Alhamdullillah perut sudah kenyang,
 baru boleh naik bus tido dgn lena..hehe..
(pic reramai ni sumber dr n3 cute mum)

Perjalanan diteruskan n mmg betul boleh dikatakan kami semua tido sepanjang dlm bus, Zaquan n Ziqry pun tido. Sedar x sedar dh maghrib, dh nak dekat kul 7 mlm pun pemandu berhenti tepi jalan (tepi² jalan tu ada la kedai kiri kanan, pekan dia kot..ala² pekan cowboy gitew, x tanye plak apa nama tempat kami berhenti tu..) utk kami beli prepaid no Indonesia (FIL mmg pesan kot sblm sampai hotel nak singgah beli No. Indonesia). Mama pun sama berminat untuk beli No Phone Indon sbbnya FIL pun suggest at least 1 family 1 No. Indon supaya senang nak contact time bershopping nanti.

Ni no. Indon Mama, no pakai buang je.. :p
Prepaid simPATI ni Mama beli 7,000Rp (Sim Card 4,000Rp + Prepaid 3,000Rp) @ RM2.24
itupun tahan sampai hari ke 6 tu prepaid masih berbaki..

Waduh..waduh malam baru sampai Bandung, sblm ke Hotel singgah dinner dulu..di Restoran Masakan Padang..

Zaquan makan nasi bungkus Ayam Penyet yg kami bungkus masa makan di Bumi Aki.

Alhamdulillah akhirnya selamat tiba di hotel..
 nampak x jam di dinging tu..kalau nak tau kul 10.20mlm baru kami check in hotel..
fuhh..time ni rasa mcm x sabar nye nak masuk bilik nak landing atas katil, nak hilangkan rasa lelah/lama dlm perjalanan..

FIL yang uruskan urusan hotel ni, so kami dok diam memerhati je la..hehee

Ini la hotel tempat kami bermalam selama 4 hari 3 malam.
Asoka Hotel.

Hotel biasa 3 bintang je tp boleh la buat kami bermalam, selesa je bg kami, cuma yg x beshnya makan dia xde buffet, so b/fast selama duduk di hotel ni menu yg sama je, 2 pilihan je nasi goreng atau roti bakar..janji dpt alas perut sblm keluar berjln2 kan..

Our room..
selesa dh bg kami sbb kami dpt katil king, kami 4 beranak dpt la tido selesa xde la terasa berhimpit sgt.

Ruang TV , Meja Solek n, Tempat letak Beg n Baju.

Ruang berkaca ni Toilet..

Mmg ok n selesa je hotel ni utk kami, dh puashati dgn bilik terus check plug utk charge bateri hp yg dah nak kong, alamak xde international plug la, FIL ada tp x kan nak pinjam ntah turn yg ke berapa la dpt pinjam, so Mama terus turun lobby try tanye kaunter dia ada sediakan ke Internatinal Plug, sekali xde disediakan tp ada utk dijual..ermm..beli pun beli la..beli 2 terus, senang x pyh berebut dgn Mr. Papa.
 Plug ni satu berharga 25,000Rp @ RM8.00 .

Ok..time to sleep, esok sudah ada Agenda yg telah diatur oleh FIL...masa utk berjimba²...^_~..harusla tido dgn secukupnya...

Peringatan: Ini adalah blog peribadi....kisah sy dan keluarga sy..anda dilarang sama sekali untuk cuba copy² gambar² peribadi di dalam blog ini okey!!!

1. uniklah nama simcard tu.. simpati hihihihi... fuhh seharian jugak yer pengalaman berjalan baru sampai hotel... mmg kene bajet betul² ni kalau nak pg...

1. kalau x silap simPATI ni line maxis..
      itula mmg kena betul2 bajet sbb nak berjalan utk sesi lawatan dan jgk shopping sekali..
      kalau 6 hari shopping je bosan jgk, 2 hari shopping pun x cukup2 duit kalau 6 hari mau koyak rabak..huhu,

2. wahhh meriah .... beshnye berjalan .. mkn pun besh klu wang solo dah sedap ni lagi sedap ke

1. wong solo lagi sedap eima..,sbb wong solo nye sambal kaw..pedas..

3. seronoknya makan angin kat tempat org...
    pemandangan yg sgt cantik...damai...

salam kenal & follow sini

1. yup srnok dpt berjalan ke tempat orang,
      jauh perjalanan, luas pemandangan..

salam kenal n tq follow..:)