Klik2 My Heartbeat Yaa.. :)

Wednesday, February 23, 2011

Ngidam Punya Pasal

As Salam,

ini mmg betul2 ngidam tau..

dh la tgh musim

selalu tgk kat tepi2 jalan byk juga yg jual

tapi papa zaquan x reti nak beli yg jual kat tepi jalan tu

at lastnya

semalam petang walaupun hujan

kami redah jugak pasar tani cari 
*
*
*
*
*
*
DURIAN OH DURIAN

 3 paket ni- RM25.00 - D24
kalau beli kilo - RM18.00 sekilo



Zaquan tak berapa suka sgt makan durian..
masa mula2 kenalkan dia dgn durian..lagi la..
dia x suka langsung..bau pun x nak
skrg dia dh bole makan..tp bkn buah favourite dia la
sama la mcm papa zaquan..makan tp xde la smpai berbiji2/berulas..

jagn sweetmama..mmg hantu durian..
atlastnya 3 paket ni..sweetmama bedal ngan my mum berdua..huhu
zaquan makan seulas pun x abis..saje nak ngacau mama

ini saje tepek pic zaquan masa mula2 kenalkan buah durian 
"ishh..busuk nye bau dia"
mmg dia x bole nak bau n x makan lagsung pun..
terperanjat gak semalam bila dia beriye2 nak makan durian
my mum siap sound..'eh abg dh bole makan durian ke..?'
hehe..mmg dia dh bole makan..tp dia colek2 jerk..seulas pun x licin dia makan
mama tolong licinkan..:p



 ♥Jagan Lupa Klik2 My Hearbeat♥ TQ..^_^.
.

18 comments:

  1. wah...bkn setakat eija jer nie yang ngidam..saya yang tgk pun terliur sama.....durian D24 tu kalu kena 3 ulas pun dah kenyangkan sbb tengok ke isi tu memang tebal..puas hati mkn

    ReplyDelete
  2. oh my god, eija i want it-i want it. sekarang ni, nak makan durian, nak makan mi bandung, apakah? hahahaa.

    ReplyDelete
  3. @MummyEcha: hehe..mmg puas la dpt makan semalam..w/pun harganya bole thn mahal...
    itu la..mmber2 blog pn byk yg update citer dorang makan durian..adess..terliur..x bole jdk.kena beli gak..
    lepas ni mesti mummy echa pun akan dptkan durian kan..

    @Cha: hahaha..apakah..??
    ngidam jugak ke..kalau ngidam cepat2 suruh mr abi g belikan..

    ReplyDelete
  4. bestnye durian ni kan.. kalo musim durian baru best. boleh makan banyak2 sampai muntah.. hehhe
    tp kalo mengidam tu kena la g cari jugak kan.

    ReplyDelete
  5. hahaha,nsb baik blik aritu smpt mkn durian..mmg mhal waktu tu,sekilo 10 hinggit..tapi,beli jugaklakan..nsb sedap sgt tuh..

    ReplyDelete
  6. @ibu qaleesya: itu la kalau ada dusun durian ..sedap ni..mmg makan smpai x igt..tp ni beli..asal dpt merasa pun jdk la..x larat nak beli selalu..mahal..

    @Mama Tun Nur Safiya: shima suruh la abg tun beli..x pun jumaat nnti p cari kat pasar tani..

    @Kamalia: hehehe..nikmatnya bila ibu mengandung ngidam dpt makan benda yg diidam kan..
    itu la kalau beli yg kilo ni kena tanggung risiko if kopek2 durian sekali busuk ..2-3 ulas jugak yg dpt mknnya..tp kalau beli durian yg belum kopek ni..lagi fresh la kan.. kalau dpt yg sume elok pastu sedap pulak tu..ok la..

    ReplyDelete
  7. aduhaiii melelh air liur tgk ni.. my feberet tau... nak beli gak la balik ni.. zaquan pun pandai makan ek.. sdap kan

    ReplyDelete
  8. wow! banyaknya makan durian.. kalo musim, mesti abg dah minta tolong ayah kutip kat kebun kan...

    ReplyDelete
  9. @Puan Capa: ohh baru tau puan capa bkn penggemar tegar durian..huhu

    @e_da: hehe..satu geng la kita ye..feberet durian..harus2..kalau terliur tu beli jerk..

    @Cute MuM: hehe..betol tu..kalau dpt makan durian kebun lagi sedap ni..

    ReplyDelete
  10. saya pun peminat durian..
    ni blum dpt lagi ni...
    nk kena gie cari.. aritu sempat ambik bau je..hehehe

    ReplyDelete
  11. @Faryza:kalau dh peminat durian..dapat bau pun mmg sedap dan pasti kena dapatkannye kan..

    sape yg x minat ngan durian ni..bau pun diorg x tahan..

    ReplyDelete
  12. *** Lupe plak , nape plak ko x layak nye ... JOM le Join GA haku ...

    ReplyDelete
  13. @fazilzura: hehe...okey nnti aku joint..:))

    ReplyDelete
  14. kat pdg jawa banyak durian...hehehe

    ReplyDelete
  15. Seb bek ngidam durian masa musinnye, senang ler nak cari, kalau tak jenuh la en hubby nak mencari durian, kena mai Penang ler jawabnyer :)

    Dah klik HB gak :)

    ReplyDelete
  16. @eT : ohh iye ke..kat sini pun byk gak sbnrnya..
    cuma cik abg jerk yg x tau nak beli kat tepi jalan nun..

    @Myra Jay: hehe..itu la ..
    kalau dapat durian penang kat balik pulau tu lagi sedap..hehehe

    ReplyDelete

♥Terima Kasih Sudi Baca &Komen Di Blog Sweetmama♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails