Klik2 My Heartbeat Yaa.. :)

Tuesday, December 21, 2010

Daging Korban Baru Nak Masak..

Adeii...setelah hampir sebulan Daging Korban yang my mil bagi sempena dengan hari raya korban ari tu..Sabtu lepas baru sweetmama masak daging yg lama beku dlm peti ais sweetmama..

Sweetmama mmg akui sgt jarang memasak kat umah + now..Sinki Dapur Bocor..menambahkan kemalasan nak masak..:p (alasan kukuh tak..?)

Disebabkan mmg jarang masak kat rumah..brg2 dapur pun abis kering camtu jerk kat dlm peti ais , ermm..akhirnya Daging Korban tu sweetmama goreng kunyit jerk..itu pun ade lebih lagi daging tu..igt ari ni nak wat Daging Masak Lomak Cili Api..hehee..iye2 jerk..kalo rajin la..petang ni g pasar tani beli santan ngan Cili Api...

Okey2..kita tgk Daging Goreng Masak Kunyit Sweetmama ni
 Fresh dr Kuali..:p

Bahan2   : Daging
              : Kunyit
              : Garam
                         : Bawang Besar
                  : Cili Merah

Gaul Daging Bersama Kunyit dengan Garam..Pastu Goreng hingga garing..
Hiris Bawang Besar ngan Cili Merah ..Pastu Goreng hingga naik bau n kekuningan, masukkan daging goreng kunyit yang garing tadi ke dalam kuali..digaul rata bersama bawang & cili.

Pic Selingan
Disebabkan mmg dh xde brg dlm peti ais..so goreng biasa jerk kentang ni utk zaquan

ermm..sedap pe..makan nasi ngan daging goreng kunyit sweetmama ni..., Kebetulan Daging Korban ni mmg lembut..x liat pun..tambah la kicap sebagai penambah perasa..hahahahaa..,Papa Zaquan kata Sedap..!

Haahahaa..iyola masak benda senang ni bole la... ^_~.


6 comments:

  1. sedap.. kami tak masak pon lagi dagingnya..

    ReplyDelete
  2. @Cute MuM : huhu..itu la sbbnye masak yg senang2 jerk.., lepas ni bole la tgk cute mum pnyer resepi pulak..:)

    ReplyDelete
  3. hehehe... zura ader lagi simpan dalam peti... malas ak masak la... no idea... zaquan nyer ader yg special yer=))

    ReplyDelete
  4. simple tp nampak gaya macam sedap

    ReplyDelete
  5. @Zur@Zari: hehe..sama kes la ni..sbb xde idea tu yg wat goreng jerk..haha, zaquan x berape suka mkn daging..so kena la ade menu lain utk dia..:)

    @Hezesuze: hehee..ala akak lagi terror masak..

    @E.d.Y :oh iye ke..hehehe..tq :)

    ReplyDelete

♥Terima Kasih Sudi Baca &Komen Di Blog Sweetmama♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails