Klik2 My Heartbeat Yaa.. :)

Thursday, December 30, 2010

PELAM MUDA

Salam sume..

Semalam kawan Papa Zaquan baik hati bagi kami Pelam Muda sbbnya dia tau sweetmama tgh pragnent skrg..msti suka makan pelam muda..hehee

Anyway..tq to kawan Papa Zaquan tu sbb prihatin kat bini kawan dia ni..hahaaa..n sbnrnya bkn sbb prihatin kat sweetmama tp dia dapat berita gembira yg isteri dia tgh pragnent 3 minggu n sgt2 ngidam pelam muda..so rezeki sweetmama jgk la dpt tumpang sekaki..huhu..
 Tahniah ye diatas perkhabaran gembira itu..

 See..bukan 1, bukan 2 tapi 3 biji sekali dia bagi..
sebiji lagi dh kena potong kat dalam pinggan ni..
ermmm..mmg puas la makan..rangup sgt isi dia n sgt fresh..
Rupa nya Papa Zaquan pun penggemar Pelam..
patut bukan main beria..siap dia yg potongkan pelam ni..utk makan sama2..

Pragnent kali kedua memang sweetmama suka makan benda masam..
3 bulan pertama mmg nak makan benda masam jerk..igt lagi ..kebetulan awek adik sweetmama br balik dr Kleantan dan bagi buah tangan Asam Jawa yg plastik dia warna-warni tu..abis sweetmama bedal sorang n time ni la sweetmama perasan yg sweetmama suka makan benda masam2..sbbnya org lain makan mmg ckp masam giless..tp sweetmama makan rilex jerk..rasa sgt nikmat..hehehehe..

12 comments:

  1. akak lak sblm ni kalu ngandung, suka sgt mkn asam jawa

    kalu keje keje luar, pantang singgah kedai wajib cari asam jawa sbg bekalan

    ReplyDelete
  2. emm bile le haku nak tetiba tingin nk makan benda masam2 yek

    ReplyDelete
  3. wow pelam?? kesukaan weols tu..aiyoooo besonye pisau uols hehe

    ReplyDelete
  4. eija

    tahniah..
    ayu pun tengah usaha nie
    moga adalah hasilnya

    sedapnya pelam...wawawa,,nak gak

    ReplyDelete
  5. yum yum sedap pelam tu hehe my hubby penggemar pelam, tp yg msk lah :) setiap minggu mesti beli kat sini--harga 1 pound sebijik, pelam yg jenis besar2 tu

    ReplyDelete
  6. ayoooo terliur sambe telan air liur nih...

    ReplyDelete
  7. Salam kenal,

    sedapnya. tp akak tak leh makan masam2 sangat.. tak berapa suka

    ReplyDelete
  8. selamat menyambut tahun baru..sedap pelam tu cecah ngan kicap

    ReplyDelete
  9. wah sedapnya terliur kita tengok, ari tu balik kmpung pun ada banyak pelam muda kat rumah ML, sedap makan cicah dengan garam+kicap

    ReplyDelete
  10. @umialya:oh iye ke..
    itu la eija kali ni pulak 3 bulan pertama tu mmg suka sgt asam jawa tu..
    tp setakat ni xde la sampai kena ade stok asam jawa..

    @Fazilzura: insyaallah..aku doakan moga tahun 2011..ko ade rezeki utk bg akil adik..ehhehe..

    @Hezesuze: hehee..pisau beso tu tajam sikit..senang nak potong ..

    @Citarasa Rinduan: eija doakan moga ayu dapat hasilnya sempena dgn tahun baru ni..kena la usaha lebih sikit..hehe

    @Mama Zharfan: hehe..oh kami ni xde la selalu beli buah..sbbnya kalo beli pun msti lastnye kecut jerk kat dlm peti ais..bila btol2 teringin jerk baru beli buah..

    @Yu'xan Lee: hehehe..mmg saje nak bagi mummy angels terliur..

    @Yan :salam kenal,
    mmg sedap..lebih2 lagi bg org pragnent cam eija ni..

    @Sal: slmt tahun baru jgk
    bto tu..sbnrnya mmg pelam ni kami cicah ngan kicap..tp pic kicap nye kami x snap..terus nak makan jerk..hehe

    @Anje a.k.a Mama_Balqis: hehe..mmg kecur tgk..dh slmat pun dimakan..:)

    ReplyDelete
  11. dulu masa zaquan suka makan apa??
    me dulu taklah suka makan yang masam..
    Tapi suka makan buah-buahan.. semunya nampak menyelerakan.. Nenas paling suka.. tapi tak digalakkan.. sedih :( sekarang dah makan banyak2... heheh

    ReplyDelete
  12. @Cute MuM : masa zaquan dulu xde la pulak rasa nak makan benda masam2 or spesifik benda yg me suka..
    yg byknya dulu suka, jdk x suka..antaranya bole pulak x suka minum teh tarik padahal feberet dgn x bole bau minyak wangi lgsung n bau papa zaquan..
    tp kali ni me lgsung xde alahan...bau minyak wangi pun ok jerk..:))
    dan mmg sgt suka benda2 masam tp tu la mkn byk benda masam pun x elok..nasib baik 3 bln pertama jerk yg nak sgt mkn masam..

    ReplyDelete

♥Terima Kasih Sudi Baca &Komen Di Blog Sweetmama♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails